onsdag 23 juni 2010

IFHOH 19 JUNI

Den 19 Juni mitt under det stora bröllopet som var i Stockholm i lördags var jag och Julia på hotell Norrtull och pratade på IFHOH (International Federation for Hard of Hearing people) och presenterade vad UH är och vad vi har gjort i bl.a LAOS inför ca 65 personer från hela världen. Både jag och Julia var jätte nervösa vilket nog märktes mest på mig (har aldrig haft benskak tidigare) men hur som helst gick jätte bra och vi gjorde succé många hade frågor och ställa samt mycket beröm av många.

Vi fick även stort beröm av IFHOHYPs (International Federation for Hard of Hearing Young People) ordförande Carina från Ryssland om vårat arbete med tvåspråkighet och ville gärna och tyckte att vi skulle synas mer i IFHOHYP med den frågan.

Vi hörde senare av HRF att de var mycket nöjda över vad vi gjorde och det kändes bra. Men som alltid tycker jag det är extra roligt att representera UH i HRF sammanhang för de har mycket att lära av oss men vi har jätte mycket att lära av dom.


MvH Susanne Gärtner och Julia Willig

Inga kommentarer: