måndag 5 september 2011

Farväl UH



Hej alla underbara UH-människor, och andra läsare!

Ett år har gått fort, och i min tjänst som generalsekreterare har jag återupptäckt mycket av allt som är bra med Unga Hörselskadade. Efter många år som aktiv så fick jag jobb på kansliet, och det har varit mycket intressant att se UH:s verksamheter och engagemang från ett annat perspektivt. Det har varit mycket roligt, och ibland jobbigt. För ett år sen så lade jag energi på att byta fokus, byta agerandesätt. Nu är det dags att byta igen, jag flyttar hem till Örebro där jag ska jobba med andra saker. Jag älskar och har älskat UH länge. Det kommer jag fortsätta med. Jag tror på min efterträdare som kommer att passa bra på vårt kansli. Jag tror på mina medarbetare på UH-kansliet, Sabina, Pia och Imse. Och jag tror på alla er ideella. Min sista arbetsdag enligt kontrakt var i onsdags. Det kändes märkligt. Nu håller jag på med överlämning till Jennika, som säkert kommer presentera sig snart. Det kommer bli superbra. Min personliga vision för UH står fast, jag vill se starka medlemmar i en stark organisation. UH är och förblir viktig. Vi är Sveriges enda förening av Unga Hörselskadade för Unga Hörselskadade. Jag ser med tillförsikt på samarbeten med närstående organisationer, tillsammans blir vi ännu starkare.

Jag vill med detta inlägg säga Farväl, kära UH. Men vi ses igen. En så här lång kärlek dör inte bort över en natt. I mitt hjärta finns UH för alltid.

//Gudrun.
(inte längre vikarierande Generalsekreterare)

Inga kommentarer: