onsdag 9 februari 2011

Samverkan på en föräldrarhelg/föräldrarkurs

Hej,
I fredags 4 feb fick jag äran (för det var verkligen en ära) att vara på plats i Karlshamn och träffa HRF distrikten i Blekinge, Kalmar och Kronoberg. För att disktuera samverkan på en föräldrarhelg/föräldrarkurs. Vi UH har barnaktiviter och HRF föräldrarna.

Mötet inledes genom att jag fick berätta hur och varför jag var där. Med många blandade känslor så kom diskussionerna igång om kursen och vad vi kunde göra. Talade om flera ggr att vi också behöver samverkan samt att detta ska bli en styrgrupp två från varje HRF distrikt. Jag tog på mig att vara kontaktperson från UH. Alla i de olika HRF distrikten har olika förutsättningar men summa av dagen var att vi nu har fått upp kontakter som kommer leda till något bra tycker jag. Återkommer senare när mer information kommer! Arbetsgruppens uppgift är att söka bidrag för lägret men även hitta bra datum och vart det ska vara. Jag har "hotat" att jag kommer ligga på dem om att se till att det händer ngt med detta och inte var ett möte bara för ett mötes skull :)

Jag körde en light övning av det ungdomsrådet gjorde om den typiska UH medlemmen men i detta fall HRF medlemmen. Detta var så intressant att skrivtolkarna för dagen glömde bort att tolka vad jag höll på med. Men var många roliga diskussioner det ledde till och kan lova att vissa fick en tankeställare från vissa HRF distrikt.

Ha det gott.
Varma hälsningar,
Susanne Gärtner

Inga kommentarer: