torsdag 5 februari 2009

Medieträning

LSU anordnade en kurs idag som handlade om medieträning och den var jag med på. Där fick vi fick lära oss hur man hanterar media, både när det är bra budskap man vill föra ut men också hur man hanterar media om det skulle bli en kris i organisationen. Dagen blandades med praktiska och teoretiska övningar. Vi fick bli filmade samtidigt som en kvinna höll i en 2 minuters lång intervju med oss, då skulle vi presentera vår organisation på ett bra sätt, tala om vad vi driver för frågor osv. Hur presterade jag? Ungefär som jag trodde: Jag satt i stolen med ett stort brett leende, stakade mig på en del ord, sa "liksom" och "typ" lite för många gånger, använde mig av händerna mycket och gav ibland lite för långa svar. Det roliga var att jag var hur nervös som helst innan, jag skakade till och med där jag satt i stolen men det syntes inte alls! Det såg ut som att jag stortrvides i stolen! Kvinnan som intervjudade mig tyckte att jag var duktig, en del saker måste jag slipa på och det ska jag!

// Julia Willig Ordförande UH

Inga kommentarer: