söndag 31 maj 2009

Styrelsens första möte.

Nu i helgen har styrelsen haft sitt första möte (om man bortser från konstituerande)
Frågor som kommunikationsträff, uppdatering av politiska programmet och diverse annat stod på dagordningen.

Det känns att vi är lite nya med varandra och känner på varandra (inte bokstavligen)
Men det finns potential och till hösten kommer ni se oss göra storverk :P

Den stora punkten (om jag får välja, och det får jag för det är jag som skriver nu) är revideringen av politiska programmet. Det börjar bli till åren och jag och Susanne, tillsammans med Josefine från kansliet har tagit på oss det omfattande arbetet att göra om det. Tidsplanen sträcker sig till årsmötet 2011 så vi snackar ett rätt så rejält jobb.

En annan viktig punkt som diskuterades är att Arvsfonden kommer satsa på något de kallar "Vi deltar". Det innebär att man kan söka pengar för projekt kopplade till demokrati, delaktighet och mänskliga rättigheter. Styrelsen diskuterade frågan lite och fann att det är en bra möjlighet. Men vårt engagemang måste komma ur en vilja, inte bara att vi vill ta de av de 60 miljoner som Arvsfonden tänker dela ut för då blir det inte bra..
Därför riktar jag mig nu till er. Har ni någon briljant idé vad UH skulle kunna göra på detta tema så tveka inte att höra av dig till oss.

Over and out.
Njut av solen.
/Jacob (ledamot)

1 kommentar:

Jossy sa...

Lycka till med revideringen och det blir tre gången.

"Vi deltar"? Tänk bara var och vad som vi inte kan delta. Det finns många vägar. Men vad är syftet och vad ska resultat efter projektet blir?